Bienvenidos - Welcome - 歓迎 - Willkommen - ترحيب -
Benvenuto - Benvido - Ongietorri - Accueil - Powitanie -
Velkommen - ยินดีต้อนรับ - καλωσόρισμα - 환영 -
Välkommen

dimecres, 10 de setembre del 2014

Plagi!


Estic enfadada, hi ha algú que està venent la còpia d'un patró que vaig fer jo.

El vaig veure per casualitat, mentre em passejava per les taules de puntaires a la trobada de La Jonquera. La puntaire que el feia no hi era, i no li vaig poder demanar on el va comprar.

A l'esquerra us poso l'original meu, i a la dreta la còpia. El patró l'han fet de nou, jo no poso mai el número de fil ni els boixets a dins, el punt de teixit està dibuixat diferent, i hi han posat un peu, però el disseny és el mateix. La única diferència que hi ha és que a la còpia hi ha ondes a la vora, i en el meu la vora és recta.

Algunes puntaires de vegades m'han comentat que aquest mocador els agradaria més amb ondes, però a mi ja m'agrada tal com està. I resulta que al final algú hi ha afegit les ditxoses ondes. I a sobre el picat de les ondes està mal fet (veieu el gràfic), si us hi fixeu, per la part esquerra de l'onda hi ha 5 forats, i per la part dreta 4, si es treballa tal com està no surt bé, falta un forat a la part dreta de cada onda, o sigui que qui se'l va copiar o no sap fer punta o no es va molestar a mirar si el que havia afegit estava bé.


Us ensenyo la foto de com queda el mocador fet amb el patró original, que vaig dibuixar molt inspirada, un mes de juny del 2004.


Acabo amb una frase que diuen els xinesos, que són experts en copiar-s'ho tot: "Si et copien un producte, senyal que és bo".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada