Bienvenidos - Welcome - 歓迎 - Willkommen - ترحيب -
Benvenuto - Benvido - Ongietorri - Accueil - Powitanie -
Velkommen - ยินดีต้อนรับ - καλωσόρισμα - 환영 -
Välkommen

dimarts, 11 de novembre del 2014

Jornades OIDFA de tardor a La Garriga




 




Dissabte al matí vaig assistir al taller de "cinta numèrica extremenya en colors", a La Garriga. Es feien les jornades de tardor de l'OIDFA, i hi havia activitats programades per tot el dia.

Ens van donar un patró, i un full amb els esquemes de tots els punts de la punta extremenya. Com que era un taller experimental, cadascú podia fer els punts de punta extremenya que volgués, amb els colors que volgués, i les professores ens anaven guiant.

De la cinta extremenya també en diuen punta de bruixa. És un tipus de punta molt bonica, es diu numèrica perquè sempre es fa tota la cinta amb el mateix número de parells (normalment 10 parells), sense treure'n ni posar-ne cap. Jo no n'havia fet mai i la vaig trobar força complicada. Els patrons no estan picats, i has d'anar fent segons et sembla, i també costa fer els revolts i que el punt no perdi la forma i quedi bé. Es molt important sempre anar tibant els boixets, i s'ha de vigilar de clavar les agulles que no quedin ni massa espesses, ni massa clares, i proporcionals a l'esquerra i dreta per que el dibuix que fa cada punt no quedi deformat. Ja veig que es necessita molta pràctica, i també paciència per anar fent i desfent, fins que surti bé.

I us preguntareu que com és que ensenyen puntes extremenyes a La Garriga... doncs bé, la "culpa" és de la Genoveva Cuevas, que va portar aquesta tècnica des del poble d'Hornachos (Badajoz), a La Garriga. Em van explicar algunes coses d'ella, però tinc ganes d'aprofundir una mica més sobre la seva vida, i faré una entrada a part. Crec que serà molt interessant.

Estic molt contenta per tot el que vaig aprendre. Gràcies a l'OIDFA i a les puntaires de La Garriga!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada